> “I want a gas car again, I just want to go like a gas pump and take two minutes to—[expletive] I’ll even wait 5 minutes, 10 minutes for a pump. I don’t care. I do not want to charge a car ever again. Ever,” またガソリン車を買いたい!2分かけてガソリンを入れるの!まあ、5分、10分でも良い、もう2度とクルマの充電なんかゴメンだわッ!!
> TikTokers who responded to Kerry’s story stated that they couldn’t believe anyone would buy a Tesla without having a place to charge it at home. Like one user who said: “Imagine getting a Tesla with out having a charging spot at your house.” 自分の家に充電器が無いのに、EVを買うだなんて正気の沙汰じゃないわね
> “I’ve owned a Model S for six years (along with three V8 Toyota products). Best car I’ve ever owned,” someone else replied. わたしは6年もの長い間モデルSのオーナーです。(快適なトヨタ車を普段使いしているのでEV充電の煩わしさは皆無なんだ)モデルSはとても最高だ。
> “I’ve said it. To early to go full electric I’ll wait like 10yr till I’m force to get one and I’ll probably just buy a horse.” 10年後、政府による中途半端なEVの強制購入が義務付けられたら、わたしは馬を買うつもり。
英フィナンシャル・タイムズ紙は18日、米国人の多くがガソリン車に比べ割高な電気自動車(EV)の購入を控えていると報じた。
今年発売の4万ドル(約630万円)未満のEVは5モデルしかなく、高い金利が月々の支払額を押し上げているとしている。
中国製品に高い関税を課すバイデン政権の政策で、部品コストは上がり、競争がほとんどないことで、米国のEV価格は高止まりしていると伝えた。
https://moneyworld.jp//news/05_00131457_news
Why Americans are not buying more EVs
https://www.ft.com/content/072d7dc3-c290-47d5-b8f1-7ec5ba2c2629
アーメン
バイデン政権の対中政策が発動する前に、EVの売れ行きは相当鈍っていた
あっち側の御用メディアだったな
EV信者って、一体何をしたかったんだろう?
本場が売れてないのに外様が買うはずなかろうもん…
2024年4月23日
【ブリュッセル=辻隆史、フランクフルト=林英樹】
国際エネルギー機関(IEA)は23日、電気自動車(EV)の最新の市場動向に関する報告書を発表した。2035年にEVが世界の新車販売の5割超を占めると予測した。中国メーカーを中心とした低価格車がEV市場を拡大する。車載電池の価格低減や充電インフラの整備が条件となる。
人権無視のサイコパス拝金主義経営者集団・ドイツ自動車企業は、メディアともども中国共産党とズブズブ
既に修正が出来ない位置にいるから、中国と共にエコを無視して自然環境を破壊し捲り続けている
バッテリーやモーターの工場も建てれば補助金も付くだろうし
> “I want a gas car again, I just want to go like a gas pump and take two minutes to—[expletive] I’ll even wait 5 minutes, 10 minutes for a pump. I don’t care. I do not want to charge a car ever again. Ever,”
またガソリン車を買いたい!2分かけてガソリンを入れるの!まあ、5分、10分でも良い、もう2度とクルマの充電なんかゴメンだわッ!!
> TikTokers who responded to Kerry’s story stated that they couldn’t believe anyone would buy a Tesla without having a place to charge it at home. Like one user who said: “Imagine getting a Tesla with out having a charging spot at your house.”
自分の家に充電器が無いのに、EVを買うだなんて正気の沙汰じゃないわね
> “I’ve owned a Model S for six years (along with three V8 Toyota products). Best car I’ve ever owned,” someone else replied.
わたしは6年もの長い間モデルSのオーナーです。(快適なトヨタ車を普段使いしているのでEV充電の煩わしさは皆無なんだ)モデルSはとても最高だ。
> “I’ve said it. To early to go full electric I’ll wait like 10yr till I’m force to get one and I’ll probably just buy a horse.”
10年後、政府による中途半端なEVの強制購入が義務付けられたら、わたしは馬を買うつもり。
‘Who charges every day?’: Woman says buying a Tesla is the ‘worst mistake’ of her life. It backfires
Whoever thinks that they want a Tesla—they don’t.’
https://www.dailydot.com/news/tesla-owner-no-home-charger-regrets-car/?amp